Що повинна вміти дитина у віці від 5 до 6 років?

Переклад з книжки О. М. Земцової "Грамотейка. Интеллектуальное развитие детей 5-6 лет"

 

Пам'ять, увага, мислення

  • розкладати від 6 до 8 картинок у вірній послідовності
  • запам'ятовувати 5-6 предметів, зміст сюжетної картинки
  • знаходити пару кожному предмету; пояснювати, який між ними зв'язок
  • знаходити закономірність у розташуванні предметів
  • вирішувати прості логічні задачі і з трьох предметів обирати потрібний
  • знаходити ознаки подібності та відмінності між двома предметами і малюнками
  • знаходити серед предметів зайвий, пояснювати свій вибір
  • розрізняти і правильно називати всі кольори та відтінки
  • розрізняти природні явища; правильно визначати послідовність пір року, порядок днів тижня, частини доби; розуміти значення слів "позавчора", "вчора", "сьогодні", "завтра", "післязавтра"
  • відповідати на запитання: "Як називається наша планета? Як називається місто, в якому ти живеш? Назви столицю нашої держави"

 

Математика

  • рахувати одиницями до 20 в прямому і зворотному порядку, десятками до 100
  • розкладати числа у правильній послідовності, знаходити пропущене число
  • впізнавати і правильно писати цифри
  • порівнювати кількість предметів, розуміти значення математичних знаків >, <, =
  • порівнювати предмети за величиною (довжиною, шириною, висотою, товщиною)
  • зрівнювати кількість предметів у групах
  • правильно використовувати в мовленні порядкові числівники
  • розрізняти парні та непарні числа
  • розв'язувати прості приклади і задачі на додавання та віднімання
  • орієнтуватись у просторі і на аркуші паперу (вправо, вліво, посередині, вгорі, внизу, попереду, позаду)
  • впізнавати і правильно називати геометричні фігури (круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, ромб, трапеція) і тіла (куб, куля, циліндр, конус, паралелепіпед)
  • ділити круг, квадрат, прямокутник на 2 і 4 рівні частини

 

Розвиток мовлення

  • називати оточуючі предмети, дії людей і тварин
  • називати узагальнюючим словом предмети, які належать до груп "меблі", "робочі інструменти", "іграшки", "транспорт", "продукти", "овочі", "фрукти", "музичні інструменти" та ін.
  • правильно вживати іменники в однині та множині
  • знаходити предмет за описом (морозиво - холодне, біле, солодке); самостійно складати опис предмета
  • підбирати слова, близькі та протилежні за значенням (мілкий - глибокий)
  • розуміти значення прийменників (в, на, під, за, між, перед, біля та ін.)
  • називати ознаку предмета за матеріалом, з якого він зроблений: гумовий, пластмасовий, дерев'яний, скляний, цегляний, хутряний, пуховий, вовняний
  • знати, які бувають професії; назви свят
  • підтримувати бесіду: вміти відповідати на запитання і правильно їх задавати
  • розповідати напам'ять кілька віршів, потішок, загадок; відгадувати загадки
  • складати за картинкою зв'язну розповідь з 6-7 речень; узгоджувати слова за родом, числом, відмінком
  • переказувати зміст почутої казки; використовувати в мовленні прості і складні речення
  • вигадувати завершення до оповідання
  • виділяти перший і останній звук у слові; розуміти, чим відрізняється буква від звуку (звуки - це те, що ми чуємо, а букви - знаки, якими позначають звуки на письмі)
  • правильно називати звуки і букви
  • визначати кількість складів у слові, наголошений склад
  • читати речення і невеликі тексти; розуміти зміст прочитаного

 

Графічні навички

  • користуватись різноманітними зображувальними засобами: крейдою, фарбами, олівцями, фломастерами
  • проводити лінії різної довжини і напрямку; малювати кола, прості предмети; штрихувати фігурки; копіювати малюнки і написи; обводити клітинки за зразком і під диктовку (графічний диктант); розфарбовувати
  • писати друковані літери; виконувати завдання в прописах

Коментарі

Напишіть свій коментар