Рекомендації педагогам

Освіта дітей з особливими освітніми потребами: загальні питання

  • Як вивчення хімії і фізики може поліпшити життя дітей з ООП. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути

 

Інклюзивна освіта: загальні питання, особливості освітнього процесу

  • Адаптований розклад. Для кого, коли і навіщо? Стаття Дмитра Прасола переглянути
  • Алгоритм побудови і оформлення індивідуальної навчальної програми учня. Стаття Дмитра Прасола переглянути
  • Відповідаємо на запитання. Робота в інклюзивних класах. Стаття на сайті "Нова українська школа". Частина 1 переглянути. Частина 2 переглянути. Частина 3 переглянути. Частина 4 переглянути
  • Державна служба якості освіти інформує, як організувати інклюзивне навчання у 2022 році. Стаття на сайті Державної служби якості освіти переглянути
  • Документація для асистента вчителя: коротко про головне. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Індивідуальна навчальна програма учня з порушеннями інтелектуального розвитку. Стаття Дмитра Прасола переглянути
  • Індивідуальна програма розвитку - що потрібно знати директору школи, щоб забезпечити її ефективну реалізацію. Стаття на сайті Державної служби якості освіти переглянути
  • Інклюзивне навчання. Відповіді про важливе. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Інклюзивне навчання у школі: кроки до успішного початку. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Інклюзивний простір для навчання – приклади з українських шкіл. Фоторепортаж на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Інклюзивні класи: топ питань від учителів. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Календарно-тематичне планування за умов інклюзивного навчання. Стаття Дмитра Прасола переглянути
  • Навчання дітей з ООП: адаптація та модифікація навчальних програм. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Про адаптацію та модифікацію навчальних програм. Статті Дмитра Прасола переглянути
  • Ресурси для організації інклюзивного навчання. Стаття на сайті Державної служби якості освіти України переглянути
  • Рівні підтримки для дітей з ООП: що змінюється та які виклики. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Тонкощі інклюзивного навчання. Відповідає керівниця директорату інклюзивної і позашкільної освіти МОН Валентина Хівріч (2019-20 н. р.). Стаття на сайті "Нова українська школа". Частина 1 переглянути. Частина 2 переглянути. Частина 3 переглянути. Частина 4 переглянути
  • Як адаптувати освітню програму для дитини з ООП. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Як допомогти дитині з ООП м’яко перейти із садка в школу. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Як підтримати учнів з ООП. Адаптації середовища, стратегій, завдань і оцінювання. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Як організувати інклюзивну групу подовженого дня. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Якісне інклюзивне навчання: to do list для директора школи. Стаття на сайті Державної служби якості освіти України переглянути

Інклюзивна освіта: підготовка педагогів, організація роботи команди супроводу

  • Асистент дитини в інклюзивному класі: обов'язки та особливості роботи. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Асистенти вчителя і дитини – у чому різниця. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Профіль інклюзивних учителів: що вони мають знати та вміти. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Ролі й завдання асистентів вчителів: що варто змінювати та чому. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Учитель та його асистент: особливості взаємодії. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Що таке і для чого потрібен психолого-педагогічний консиліум для дітей з ООП. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Як має працювати команда психолого-педагогічного супроводу в школі. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Як організувати якісну роботу команди психолого-педагогічного супроводу: поради для керівника закладу освіти. Стаття на сайті Державної служби якості освіти переглянути
  • Як учителю працювати зі своїми емоціями в інклюзивному класі. Пояснює психологиня. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути

Інклюзивна освіта: створення доступного середовища

  • 9 безплатних додатків для навчання і спілкування дітей з інвалідністю. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Інтернет-ресурси для зручної комунікації з учнями в інклюзивному класі. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Новітні технології для дітей з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Простір без бар’єрів: як застосовувати в школі принципи універсального дизайну. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Як облаштувати доступні входи, двері та коридори у школі. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Як правильно облаштувати пандус у приміщенні й на вулиці. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Як застосовувати в школах універсальний дизайн, стандарти доступності й розумне пристосування. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • «Заклади освіти – лише для здорових дітей?» , або як навчаються діти з діабетом, целіакією та непереносимістю лактози. Стаття на сайті "Всеосвіта" переглянути
  • Як створити комфортне інклюзивне середовище в дитсадочку: рекомендації МОН переглянути 
  • ЗНО для дитини з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті освітнього омбудсмена України переглянути

Інклюзивна освіта: особливості роботи з дітьми

  • Карта емпатії: вчимося розуміти дітей з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Непроста поведінка – як взаємодіяти з дітьми з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути

Інклюзивна освіта: просвітницька робота

  • 9 мультфільмів для школярів про дітей з особливими освітніми потребами. Матеріал на сайті "На Урок" переглянути
  • Долаємо бар’єри з грою «Cards for Inclusion». Матеріал на сайті "На Урок" переглянути
  • Різноманіття, а не інакшість. Як і коли говорити з дітьми про те, що всі люди – різні. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути

 

Спеціальні методики навчання

  • Важливо й можливо: як музикувати з дітьми з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Методика глобального читання – універсальний спосіб навчити кожну дитину. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Методика Нумікон – універсальний спосіб навчити математики кожну дитину. Стаття на сайті "На Урок" переглянути

 

Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами

  • Відповіді доктора педагогічних наук, професора Миронової Світлани Петрівни на запитання учасників круглого столу "Технології забезпечення роботи практичного психолога з дітьми та молоддю з особливими освітніми потребами" (19.03.2021) переглянути
  • Слова мають значення: як говорити з дитиною з інвалідністю. Стаття на сайті "На Урок" переглянути

 

Робота з батьками дітей з особливими освітніми потребами

  • 10 правил комунікації з батьками дітей з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "Освіта нова" переглянути

 

Діти з порушеннями мовлення

  • 6 фактів, які повинен знати педагог про дислексію. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Дисграфія. Як учитель може допомогти учню бути успішним. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Дислексію не можна побороти, а лише відкоригувати. Як полегшити навчання для дитини. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Дислексія: як допомогти дитині покращити успішність навчання. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
  • Dyslexia: як допомогти "вічному двієчнику"? Автор - Лариса Лук'яненко переглянути
  • Дитина-дислектик. Інструкція для вчителів та батьків. Підготували фахівці Центру корекції проблем навчання "Примавера" (м. Київ) переглянути
  • Що потрібно знати вчителю про ехолалію. Стаття на сайті "На Урок" переглянути

 

Діти з порушеннями зору

  • 11 порад по роботі з учнями з порушеннями зору. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Особливості тифлопедагогічного обстеження дітей з порушеннями зору в інклюзивно-ресурсному центрі. Ірина Сасіна, Тетяна Гребенюк переглянути
  • Слабозорі діти в інклюзивному класі: роль учителя й асистента, помилки. Частина 2. Стаття на сайті "Нова українська школа", підготовлена Марією Марковською на основі бесіди з Вірою Ремажевською переглянути
  • Як працювати зі слабозорими та незрячими дітьми в інклюзивному класі. Підготовка. Стаття на сайті "Нова українська школа", підготовлена Марією Марковською на основі бесіди з Вірою Ремажевською переглянути
  • Як створити доступність у закладах освіти для осіб з порушенням зору. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути

 

Діти з порушеннями слуху

  • 9 шкільних проблем, з якими стикаються діти з вадами слуху, і шляхи їх подолання. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
  • Найважливіше – комунікація. Як працювати з глухою дитиною в інклюзивному класі. Стаття на сайті "Нова українська школа", підготовлена Марією Марковською на основі бесіди з Наталією Адамюк переглянути
  • Три інтернет-ресурси для дітей з порушеннями слуху. Стаття на сайті "На Урок" переглянути

 

Розлади аутистичного спектру

  • Досвід роботи з дорослими з аутизмом - від експертів фонду "Антон тут рядом" переглянути
  • Керівництво з аутизму для медичних працівників переглянути
  • Коли у класі навчається дитина з розладами аутистичного спектру. Маленький путівник для вчителя і асистента. Автор - Дмитро Прасол переглянути

Коментарі

Напишіть свій коментар