Що повинна вміти дитина у віці від 4 до 5 років?

Переклад з книжки О. М. Земцової "Грамотейка. Интеллектуальное развитие детей 4-5 лет"

 

Пам'ять, увага, мислення

  • знаходити помилки та невідповідності на картинках
  • розкладати від 6 до 8 картинок у вірній послідовності
  • запам'ятовувати 5-6 предметів, зміст сюжетної картинки
  • знаходити пару кожному предмету; пояснювати, який між ними зв'язок
  • давати вірну відповідь на питання: "Для чого потрібні лікарня, перукарня, пошта, крамниця?", "Який одяг і взуття ти надягнеш, збираючись на прогулянку, якщо йде дощ?"
  • знаходити закономірність у розташуванні предметів
  • вирішувати прості логічні задачі і з трьох предметів обирати потрібний
  • знаходити ознаки подібності та відмінності між двома предметами і малюнками
  • розрізняти і правильно називати всі кольори та відтінки
  • правильно визначати послідовність пір року, порядок днів тижня; частини доби
  • відповідати на запитання: "У якій країні ти живеш? Назви столицю нашої Батьківщини. Ким працюють твої батьки?"
  • виконувати елементарні правила поведінки на вулиці (переходити дорогу в спеціально відведених місцях, на зелений сигнал світлофора; обходити люки, кидати сміття в урну та ін.)
  • розуміти, що добре, а що погано

 

Математика

  • рахувати від 1 до 10 в прямому і зворотному порядку, розкладати цифри у правильній послідовності
  • знаходити пропущене число
  • впізнавати і правильно писати цифри
  • розкладати (складати) числа (знати склад числа)
  • розрізняти поняття "кількість", "число", "цифра"
  • порівнювати кількість предметів, розуміти значення математичних знаків >, <, =
  • порівнювати предмети за величиною (довжиною, шириною, висотою, товщиною)
  • зрівнювати кількість предметів у групах
  • правильно використовувати в мовленні порядкові числівники
  • розв'язувати прості приклади і задачі на додавання та віднімання
  • орієнтуватись у просторі і на аркуші паперу (вправо, вліво, посередині, вгорі, внизу, попереду, позаду)
  • впізнавати і правильно називати геометричні фігури: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, ромб

 

Розвиток мовлення

  • правильно вимовляти всі звуки; розмовляти без поспіху, виразно
  • називати оточуючі предмети, дії людей і тварин
  • називати узагальнюючим словом предмети, які належать до груп "меблі", "робочі інструменти", "іграшки", "транспорт", "продукти", "овочі", "фрукти", "музичні інструменти" та ін.
  • правильно вживати іменники в однині та множині
  • знаходити предмет за описом (лимон - овальний, кислий, жовтий, їстівний); самостійно складати опис предмета
  • підбирати слова, близькі та протилежні за значенням (добрий - злий)
  • розуміти значення прийменників (в, на, під, за, між, перед, біля та ін.)
  • знати, які бувають свята
  • знати, які бувають професії, чим займаються люди цих професій
  • підтримувати бесіду: вміти відповідати на запитання і правильно їх задавати
  • розповідати напам'ять кілька віршів, потішок, загадок; відгадувати загадки
  • складати за картинкою зв'язну розповідь з 5-6 речень; узгоджувати слова за родом, числом, відмінком
  • переказувати зміст почутої казки; використовувати в мовленні прості і складні речення
  • вигадувати завершення до оповідання
  • виділяти перший і останній звук у слові; розуміти, чим відрізняється буква від звуку (звуки - це те, що ми чуємо, а букви - знаки, якими позначають звуки на письмі)
  • правильно називати звуки і букви; читати слова з двох і більше складів і розуміти їх значення; ділити слова на склади

 

Графічні навички

  • користуватись різноманітними зображувальними засобами: крейдою, фарбами, олівцями, фломастерами
  • проводити лінії різної довжини і напрямку; малювати кола, прості предмети; обводити, штрихувати, копіювати, малювати по клітинках і розфарбовувати картинки

Коментарі

Напишіть свій коментар