Що повинна вміти дитина у віці від 3 до 4 років?

Переклад з книжки О. М. Земцової "Грамотейка. Интеллектуальное развитие детей 3-4 лет"

 

Пам'ять, увага, мислення

  • виконувати завдання, не відволікаючись протягом 5-7 хвилин
  • складати за запропонованим зразком прості побудови з конструктора
  • розрізняти та правильно називати основні кольори
  • знаходити ознаки подібності та відмінності між двома предметами або картинками
  • розв'язувати прості логічні задачі і з трьох предметів обирати потрібний
  • відповідати на запитання: "Для чого потрібна ручка у дверей?", "Що треба зробити, щоб чай став солодким?" і т. п.
  • знаходити помилки і невідповідності на картинках
  • знаходити пару для кожного предмета; пояснювати зв'язок між предметами в парі
  • розкладати 4-6 картинок по порядку; знати, що було спочатку, що потім
  • запам'ятовувати і називати без допомоги дорослого 4-5 предметів, передавати зміст сюжетного малюнку
  • називати власні ім'я та прізвище, імена мами, тата, бабусі, дідуся, свою домашню адресу

У цьому віці дитина має величезний потенціал, її пізнавальні здібності активно розвиваються. Малюк вчиться розуміти сенс запитань і співвідносити їх з предметами та явищами оточуючого світу, проявляє ініціативу і самостійність при виконанні завдань.

 

Математика

  • визначати розташування предметів: справа, зліва, посередині, вгорі, внизу, позаду, попереду
  • впізнавати і правильно називати круг, овал, квадрат, трикутник і прямокутник
  • впізнавати і правильно називати всі цифри, від 0 до 9
  • рахувати предмети в межах 10, співвідносити кількість предметів з відповідною цифрою
  • знати, скільки лап у кішки, крил у пташки, пальців на руці і т. п.
  • розкладати цифри від 1 до 5 у вірній послідовності, в прямому та зворотному порядку
  • знати склад чисел 2, 3, 4, 5
  • порівнювати предмети за величиною (довжиною, шириною, висотою, товщиною)
  • порівнювати кількість предметів, розуміти значення слів "більше", "менше", "порівну"
  • робити рівними нерівні групи предметів: додавати один предмет до групи з меншою кількістю предметів

Дитина навчається кількісному та порядковому рахунку, знайомиться з графічним образом числа, вчиться правильно писати цифри

 

Розвиток мовлення

  • називати оточуючі предмети
  • розуміти, які предмети відносяться до груп "меблі", "іграшки", "транспорт", "продукти", "овочі", "фрукти", "одяг" та ін.
  • правильно називати частини предметів (деталі одягу: рукава, манжети, комір, кишеня та ін.)
  • розуміти відмінності будови тіла людини та тварин, називати їх частини тіла (руки - лапи, нігті - кігті, волосся - хутро, обличчя - морда); правильно утворювати множину (вухо - вуха, волос - волосся)
  • називати дії людини і тварин (біжить, стрибає, біжить та ін.)
  • знаходити предмет за описом (м'яч - круглий, гумовий, червоний)
  • самостійно складати опис предмета
  • підбирати протилежні слова (цеглина тверда, а подушка м'яка)
  • розуміти значення прийменників (в, на, під, за, між, перед, біля та ін.)
  • знати, які бувають професії, чим займаються люди цих професій
  • підтримувати бесіду: вміти відповідати на запитання і правильно їх задавати
  • розповідати напам'ять кілька віршів, потішок, загадок
  • складати невелику розповідь за картинкою з допомогою дорослого; узгоджувати слова за родом, числом і відмінком
  • переказувати зміст почутої казки

У цьому віці активно розвивається зв'язне мовлення дитини, формується її словниковий запас; дитина демонструє інтерес до творчості.

 

Графічні навички

  • користуватись різноманітними зображувальними засобами: крейдою, фарбами, олівцями, фломастерами
  • проводити лінії різної довжини і напрямку; малювати кола, прості предмети (будиночок, грибок, кораблик і т. п.); обводити і розфарбовувати картинки

Виходить на завжди акуратно, але дитина виконує подібні завдання найчастіше із задоволенням.

Коментарі

Напишіть свій коментар