Що повинна вміти дитина у віці від 2 до 3 років?

Переклад з книжки О. М. Земцової "Грамотейка. Интеллектуальное развитие детей 2-3 лет"

 

Пам'ять, увага, мислення

  • правильно складати пірамідку
  • впізнавати предмети за їх частями (наприклад, машинку - за колесом)
  • складати картинки з 2-4 частин
  • впізнавати і називати основні кольори
  • розуміти значення слів "однакові", "схожі", "різні"
  • знаходити помилки на картинках (що зайве, чого не вистачаї, невірно показаний колір предмета та ін.), обґрунтовувати свою відповідь
  • називати відсутні частини у предметів
  • за описом обирати з 3 предметів потрібний
  • розповідати по пам'яті про зміст картинок за навідними питаннями
  • пам'ятати, що робив вранці, вдень і ввечері

У цьому віці дитина вчиться зосереджуватись, ставити перед собою мету щось запам'ятати, знайти на картинці, відповісти на запитання.

 

Математика

  • впізнавати і називати круг, квадрат, трикутник; знаходити схожі на них предмети в оточенні
  • рахувати предмети в межах 5; відповідати на запитання "скільки всього?"
  • знати, скільки лап у кішки, вух у зайця, пальців на руці і т. п.
  • порівнювати 2-3 предмети різної довжини, ширини і висоти
  • знаходити предмет, орієнтуючись на його розташування: "вгорі" - "внизу", "на нижній поличці"; розуміти завдання "підніми руки вгору" - "опусти руки вниз"

На цьому етапі закладаються основи знань про кількість предметів, їх величину і форму. Дитина знайомиться з поняттями "багато", "мало", "один", "жодного". Дитина повинна пам'ятати, що предмети слід рахувати зліва направо, не пропускаючи і не рахуючи двічі.

 

Розвиток мовлення

  • називати предмети оточення і знати про їх призначення
  • розуміти, які предмети відносяться до групи "меблі", "іграшки", "транспорт", "продукти", "овочі", "фрукти", "одяг" та ін.
  • розповісти, з яких частин складаються предмети (наприклад, у будинку є дах, вікно, двері, труба та ін.)
  • називати дії людей і тварин (біжить, стрибає, лежить, рисує та ін.)
  • знаходити предмет за описом (м'яч - круглий, гумовий, червоний); самостійно складати опис предмета
  • знати, які бувають професії, чим займаються люди цих професій
  • підтримувати бесіду: задавати запитання, правильно (за формою і змістом) відповідати на питання
  • запам'ятовувати нескладні потішки, вірші
  • складати невелику розповідь за картинкою з допомогою дорослого; узгоджувати слова в роді, числі, відмінку

Дитина починає чітко вимовляти більшість звуків рідної мови, активно формується її словниковий запас. Дитина вчиться розуміти мовлення інших людей; будувати речення, правильно узгоджуючи слова.

 

Графічні навички

Дитина починає користуватись різноманітними зображувальними засобами: крейдою, фарбами, олівцями, фломастерами; вчиться різні лінії, малювати кола, розфарбовувати картинки. Ще не все виходить, але дитина виконує подібні завдання найчастіше із задоволенням.

Коментарі

Напишіть свій коментар