Результати дослідження якості інклюзивної освіти від МОН України

05.04.2021 13:44

На сайті Міністерства освіти і науки України 2 квітня опубліковано матеріал про результати досліджень щодо якості інклюзивної освіти та доступу дітей з особливими освітніми потребами до інклюзивного навчання. Дослідження проводились за підтримки проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe).

 

Дослідження якості інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами переглянути звіт

Проводилось у Чернівецькій, Дніпропетровській, Житомирській областях та м. Києві. До дослідження були залучені батьки дітей з особливими освітніми потребами, випускники з особливими освітніми потребами, директори та заступники директорів шкіл з інклюзивним навчанням, вчителі інклюзивних класів та асистенти вчителя. Проведення інтерв'ю та онлайн дискусій з фокус групами дозволило дослідникам проаналізувати позитивний досвід і проблемні моменти впровадження інклюзії.

Показово, що в якості епіграфу до звіту використані наступні слова однієї з учасниць дослідження, матері дитини з ООП: «Вона якась така у нас, ця інклюзія, просто рожева кулька. Красива, класна, але вона постійно лопається, її необхідно заклеювати».

За результатами дослідження підготовлені розгорнуті рекомендації з удосконалення нормативно-правового, методичного, кадрового забезпечення інклюзивного навчання, розвитку необхідних дітям з особливими освітніми потребами та їх родинам послуг у територіальних громадах.

 

Дослідження щодо доступу дітей з особливими освітніми потребами до інклюзивної освіти у Львівській області переглянути звіт

Проаналізовано ключові потреби дітей з ООП і їхніх сімей та стан забезпечення,  стан та існуючі практики організації інклюзивного середовища у закладах загальної середньої освіти. Обговорюються успіхи та виклики у процесі впровадження інклюзивного навчання. Наведені висновки та рекомендації щодо заходів, які повинні бути реалізовані на  різних рівнях: національному, регіональному, місцевого самоврядування.

Коментарі

Напишіть свій коментар