Методична робота
Програми
Програми, затверджені на засіданні Методичної ради з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів при Міністерстві праці та соцальної політики України як експериментальна з подальшою розробкою в Типову навчальну програму (протокол № 4 від 17.09.2009):
- Програми для дітей з діагнозом «ранній дитячий аутизм» та аутичними проявами в поведінці. Автор: Кірилейза Т.В. переглянути
-
Програма з проведення логоритміки та фонетичної ритміки в реабілітаційному центрі для дітей зі складними вадами розвитку. Автор: Юдіна О.В. переглянути
-
Програма з формування звуковимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення та з інтелектуальним недорозвиненням в умовах реабілітаційного центру. Автор: Юдіна О.В. переглянути
-
У 2017році у центрі розроблена Програма з формування звуковимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення в умовах центру реабілітації дітей-інвалідів. Автори: Федоткіна Л.А., Гришкова О.В.
Програма, затверджена на засіданні Методичної ради з питань реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів при Міністерстві праці та соцальної політики України.Рекомендована регіональним органам праці та соціального захисту населення, реабілітаційним установам системи Мінпраці для впровадження в практичній роботі (протокол №8 від 25.12.2008).
-
Орієнтовна програма з раннього корекційно-компенсаторного навчання дітей з особливими потребами. Автори: Вадрус Л.М., Полещук С.В. переглянути
Фахівцями Центру розроблені наступні програми:
- з українознавства переглянути
- з ознайомлення з навколишнім середовищем і розвитку мовлення переглянути
- з формування елементарних математичних та сенсорних уявлень переглянути
- з раннього корекційно-компенсаторного навчання (сенсомоторний розвиток) переглянути
- з музично-естетичного виховання переглянути
- з навчання комп'ютерної грамоти переглянути
- з кулінарії переглянути
- з фізичного виховання переглянути
- з арттерапії переглянути
- ігри з піском: додаток до програми комплексного розвитку й корекції переглянути
- програми для дітей з діагнозом «ранній дитячий аутизм» та аутичними проявами в поведінці переглянути
- програма з проведення логоритміки та фонетичної ритміки в реабілітаційному центрі для дітей зі складними вадами розвитку переглянути
- програма з формування звуковимови у дітей з тяжкими порушеннями мовлення та з інтелектуальним недорозвиненням в умовах реабілітаційного центру переглянути
- орієнтовна програма з раннього корекційно-компенсаторного навчання дітей з особливими потребами переглянути
- програма з пісочної терапії
Методичні розробки
Фахівцями Центру розроблені:
- Методичні рекомендації щодо організації логопедичної роботи в центрі реабілітації дітей-інвалідів переглянути
Зміст
Специфіка логопедичної роботи
Закономірності та умови формування мовленнєвої готовності до навчання дітей старшого дошкільного віку із дизартрією
Особливості логопедичної роботи при дизартрії у дітей з важкими порушеннями в інтелектуальному розвитку
Порушення зв’язного мовлення у розумово відсталих школярів
Розвиток граматичного строю мовлення дітей відносно лексичних програмних тем
Розвиток зв'язного мовлення
Проведення фронтальних занять з розвитку зв’язного мовлення
Поповнення, уточнення й активізація словникового запасу дітей у процесі всіх режимних моментів
Робота з батьками
Конспект індивідуального комплексного заняття з розвитку звуковимови, граматичного складу мови та зв’язного мовлення на тему „Автоматизація та диференціація звуків „С” – „Ш”. Слова – дії”
Пригоди Колобка (Індивідуальне логопедичне заняття з розвитку звуковимови)
Бінарне заняття з розвитку мовлення, ознайомлення з оточуючим, аплікації „Що із чого?”
Логоритмічне заняття
Мовна карта
Бланк плану індивідуальної роботи
Специфіка логопедичної роботи
Закономірності та умови формування мовленнєвої готовності до навчання дітей старшого дошкільного віку із дизартрією
Особливості логопедичної роботи при дизартрії у дітей з важкими порушеннями в інтелектуальному розвитку
Порушення зв’язного мовлення у розумово відсталих школярів
Розвиток граматичного строю мовлення дітей відносно лексичних програмних тем
Розвиток зв'язного мовлення
Проведення фронтальних занять з розвитку зв’язного мовлення
Поповнення, уточнення й активізація словникового запасу дітей у процесі всіх режимних моментів
Робота з батьками
Конспект індивідуального комплексного заняття з розвитку звуковимови, граматичного складу мови та зв’язного мовлення на тему „Автоматизація та диференціація звуків „С” – „Ш”. Слова – дії”
Пригоди Колобка (Індивідуальне логопедичне заняття з розвитку звуковимови)
Бінарне заняття з розвитку мовлення, ознайомлення з оточуючим, аплікації „Що із чого?”
Логоритмічне заняття
Мовна карта
Бланк плану індивідуальної роботи
Методичні розробки фахівців центру 2017 року:
Запитання та відповіді. Узагальнення матеріалів, опрацьованих у майстерні вдосконалення професійної компетенції.
Календарні плани та конспекти занять з сенсомоторики, розвитку мовлення та ознайомлення з навколишнім, ФЕМУ, логопедичної корекції, казкотерапії, психологічної корекції, грамоти.
- Методика вивчення стану психофізичної готовності дітей із ДЦП до навчання переглянути
- Матеріали методично-консультативного круглого столу “Національні свята та народні традиції у навчально-виховному процесі”переглянути
Зміст
Конспект бінарного заняття „Ігри патріотів” (Трошко Н. В., Білецька І. В.)
Конспект бінарного заняття „Скоро свято” - навчально-методичний зразок підготовки та проведення занять з ознайомленням з народними традиціями та звичаями дітей з обмеженими можливостями здоров’я (Панченко О. О., Кірилейза Т. В.)
Національні пріоритети розвитку корекційно – реабілітаційного навчання та виховання дітей з обмеженими можливостями (Федоткіна Л. А.)
Свята та національні традиції у навчально-виховному процесі (Кірилейза Т. В, Панченко О.О)
- Методичні розробки з музично-естетичного виховання
Зміст
Музично-естетичне виховання дітей з мовленевими вадами переглянути
Працюємо разом: взаємодія музичного керівника і вчителя-дефектолога переглянути
Сценарії музичних розваг «Здрастуй, лялька Катя» (молодша група) переглянути
Музичне заняття «Здравствуй, кукла Катя» переглянути
Музично-естетичне виховання дітей з мовленевими вадами переглянути
Працюємо разом: взаємодія музичного керівника і вчителя-дефектолога переглянути
Сценарії музичних розваг «Здрастуй, лялька Катя» (молодша група) переглянути
Музичне заняття «Здравствуй, кукла Катя» переглянути