Установи та організації
Новини

22.05.2017
Новинки літератури
Шановні колеги! Вийшла з друку книга Ю.В.Рібцун та О.Г.Рібцун з конструктивної діяльності для ...

Детальніше...

17.03.2017
Всеукраїнська науково-практична конференція в Харківській гуманітарно-педагогічній академії
Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ...

Детальніше...

17.03.2017
Міжнародна науково-практична конференція в Кам'янець-Подільському національному університеті
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка 25-26 квітня 2017 року  ...

Детальніше...

Всі новини

Установи та організації > ПМПК > Херсонська обласна ПМПК

Херсонська обласна психолого-медико-педагогічна консультація

Херсонська обласна ПМПК функціонує з 1993 р. На сьогоднішній день - це самостійна юридична установа.
ХОПМПК - це корекційно-діагностичний заклад в системі спеціальної допомоги дітям, які мають проблеми у психофізичному розвитку, труднощі у навчанні, спілкуванні, поведінці.

Основні функції:
І. Діагностико-прогностична
ІІ. Інформаційно-аналітична
ІІІ. Організаційна
ІV. Консультативна
V. Методична
VІ. Просвітницька

Провідні завдання:

  • виявлення, облік та діагностичне обстеження дітей віком до 18 років з вадами у психофізичному розвитку;
  • оцінка потенційних можливостей розвитку дитини та визначення адекватних умов навчання та виховання;
  • проведення індивідуальних навчально-корекційних занять;
  • координація діяльності районних (міських) психолого-медико-педагогічних консультацій та шкільних психолого-медико-педагогічних комісій;
  • підготовка пропозицій щодо розширення мережі закладів компенсуючого призначення;
  • консультування батьків (осіб, що їх замінюють, педагогів, практичних психологів, соціальних педагогів, медичних працівників, інших зацікавлених осіб з питань навчання, виховання і соціальної та трудової реабілітації дітей з проблемами у психофізичному розвитку;
  • ведення банку даних дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
  • проведення роз’яснювальної роботи серед населення.

Напрямки діяльності

  • Раннє виявлення дітей з особливими потребами.
  • Встановлення діагнозу і визначення відповідного типу навчально-виховного закладу.
  • Надання різних форм корекційної допомоги.
  • Психологічна підтримка та консультативно-методична допомога сім’ї, в якій виховується дитина з проблемами у розвитку.
  • Взаємодія з працівниками закладів освіти, охорони здоров’я і соціального захисту населення.
  • Профілактика негативних форм поведінки у дітей та підлітків.
  • Просвітницька робота щодо поширення дефектологічних знань серед педагогів, практичних психологів та інших зацікавлених осіб.
  • Проведення роз’яснювальної роботи серед працівників закладів освіти, охорони здоров’я, установ та закладів системи праці та соціального захисту населення щодо необхідності раннього виявлення та організації своєчасної допомоги дітям з відхиленнями в розвитку.

Склад ПМПК:

Бугайова Ірина Анатоліївна, завідувач;

Баскакова Ольга Федорівна, консультант-учитель-логопед;

Булахова Світлана Павлівна, консультант-практичний психолог, фахівець з питань інтелектуального розвитку дитини;

Бушкова Ольга Валентинівна, консультант-учитель-дефектолог (олігофренопедагог);

Дудченко Анастасія Юріївна, консультант-учитель-дефектолог (олігофренопедагог);

Катоній Ольга Миколаївна, консультант-практичний психолог, фахівець з питань інтелектуального розвитку дитини;

Орєхова Світлана Олександрівна, консультант-практичний психолог, фахівець з девіантної поведінки дитини;

Пулінець Тетяна Григорівна, консультант-учитель-дефектолог (олігофренопедагог);

Харламова Аліса Петрівна, консультант-учитель-дефектолог (сурдопедагог);

Яковчик Людмила Василівна, консультант-учитель-дефектолог (тифлопедагог);

Перерва Ірина Володимирівна, соціальний педагог;

Новочуб Наталія Михайлівна, консультант-лікар-психіатр;

Польова Марина Володимирівна, консультант-лікар-невролог.

Організація роботи
Провідний вид діяльності - діагностичне обстеження дітей. Воно здійснюється з ініціативи районних (міських) ПМПК, адміністрацій навчально-виховних закладів, соціальних служб, за заявами батьків (осіб, які їх замінюють) за наявності наступних документів:
- свідоцтво про народження дитини;
- картка стану здоров’я та розвитку дитини з результатами попереднього обстеження дитини лікарями (психіатром, отоларингологом, офтальмологом, неврологом), логопедом, практичним психологом;
- розгорнута характеристика із навчального закладу, в якому перебуває дитина;
- робочі зошити з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнки, роботи з ручної праці;
Обстеження дітей здійснюється в присутності батьків (або осіб, які їх замінюють). На основі даних обстеження дитини робиться висновок про характер відхилень у розвитку, приймається колегіальне рішення про форму організації корекційного навчання, виховання і лікування дитини з урахуванням її психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей; при необхідності даються рекомендації щодо реабілітації, соціальної та трудової адаптації дітей.
У разі, якщо остаточний діагноз може бути встановлений лише в процесі навчання, ПМПК дає рекомендацію про направлення дитини до відповідного навчального закладу на пробне навчання терміном на 1 рік з наступним переглядом попереднього діагнозу.
Висновок обласної ПМПК має рекомендаційний характер і є підставою для направлення дітей до відповідних навчальних або лікувальних закладів лише за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
В ХОПМПК створено консультативний пункт, методичний кабінет та бібліотеку.
В структуру обласної ПМПК входять районні та міські ПМПК, які функціонують при методичних кабінетах відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій та міськвиконкомів.

Наші координати: 73008, м. Херсон, вул. Миру, 31. Тел.: 0(552)51-69-14, факс: 0(552)51-69-13. E-mail: kherson.pmpk@ukrl.net

Сайт Херсонської обласної ПМПК - kpmpk.wordpress.com

 

Шановні завідувачі районних психолого-медико-педагогічних консультацій!

Звертаємо Вашу увагу на нову редакцію "Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації", затверджену Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 623/61 від 23.06.2011. Ознайомитись з цим документом Ви можете за адресою http://zakon.nau.ua/doc/?code=z1407-11

Увага!

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту надіслало для практичного використання інструктивно-методичний лист «Організація інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (№ 1/9-384 від 18.05.12), розроблений з метою запровадження  Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах,   затвердженого  постановою  Кабінету Міністрів  України  від  15 серпня 2011 року № 872.  Переглянути лист
Також Ви можете переглянути основні положення організації інклюзивного навчання, систематизовані завідувачем ХОПМПК І.А.Бугайовою. Переглянути