Установи та організації
Новини

22.05.2017
Новинки літератури
Шановні колеги! Вийшла з друку книга Ю.В.Рібцун та О.Г.Рібцун з конструктивної діяльності для ...

Детальніше...

17.03.2017
Всеукраїнська науково-практична конференція в Харківській гуманітарно-педагогічній академії
Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ...

Детальніше...

17.03.2017
Міжнародна науково-практична конференція в Кам'янець-Подільському національному університеті
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка 25-26 квітня 2017 року  ...

Детальніше...

Всі новини

Установи та організації > Керівні установи > Методичний кабінет при управлінні освіти Херсонської міської ради

Методичний кабінет при управлінні освіти Херсонської міської ради

Методичні розробки логопедів і дефектологів дошкільних закладів

Методичний кабінет при управлінні освіти Херсонської міської ради розташований за адресою: 73000, м. Херсон, вул. Суворова, 6. Тел.: 0(552)49-00-60.
Методист з навчальних дисциплін та виховної роботи вчителів-дефектологів дошкільних закладів - Азовська Наталія Володимирівна.
Методист з навчальних дисциплін та виховної роботи вчителів-логопедів шкільних закладів - Маркіна Алла Борисівна.

Робота дошкільного відділу Херсонського методичного кабінету при управлінні освіти Херсонської міської ради спрямована на реалізацію завдань методичної проблеми: «Професійна компетентність педагогічних працівників». Метою роботи є створення системи безперервного професійного вдосконалення вчителів-логопедів. З метою вирішення даної проблеми поставлені наступні завдання:
-    створити педагогам дошкільних навчальних закладів умови для зростання педагогічної майстерності;
-    сприяти переходу на нові стандарти освіти в умовах адаптивної педагогічної системи;
-    сприяти реалізації інноваційного, творчого потенціалу педагогів;
-    сприяти інтеграції національної та європейської системи навчання і виховання дітей дошкільного віку із мовленнєвою патологією;
-    модернізувати форми і методи методичного навчання педагогічних кадрів з питань корекційно-відновлюваної роботи;
-    дотримуватись наступності і перспективності у змісті роботи вищої та молодшої ланок логопедичної служби;
-    вивчати, узагальнювати та поширювати перспективний педагогічний досвід.
Ефективність методичної роботи значною мірою визначається рівнем інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу вчителів-логпедів та дефектологів дошкільних закладів міста.
Методист з навчальних дисциплін та виховної роботи методичного кабінету здійснює свою діяльність у постійній взаємодії з Управлінням освіти і науки, Міською психолого-медико-педагогічною консультацією, Південноукраїнським РІПО, Херсонським державним університетом, дитячими навчальними закладами, Херсонською дитячою обласною клінічною лікарнею, Психоневрологічний диспансером.
Структура діяльності методиста відділу дошкільного виховання методичного кабінету при управлінні освіти:
1. Рада методичного кабінету.
2. Міське методичне об’єднання.
Два рази на рік проводиться методичні об’єднання вчителів-логопедів та дефектологів дошкільних закладів міста, на яких розглядаються наступні питання:
- нормативно-правова база спеціальної дошкільної освіти;
- аналіз роботи методичної служби за півріччя;
- сучасний стан розвитку дефектологічної науки України;
- основні вимоги та напрямки роботи МПМПК;
- мовленнєві вади: шляхи подолання, наступність.
3. Школи підвищення педагогічної майстерності.
А) Молодої ланки вчителів-логопедів з теми: «Корекційно-компенсаторна робота в спеціальному дошкільному закладі». Метою роботи є навчити молодих спеціалістів методам та прийомам корекційної роботи при подоланні мовленнєвих вад. Робота проводиться у формі семінарів, семінарів-практикумів, на яких розглядаються наступні питання:
- аналіз проведення логопедичного заняття;
- основні питання методики корекційної роботи з дітьми;
- організація роботи та ведення ділової документації.
Б) Вищої ланки вчителів-логопедів з теми: «Створення єдиного навчально-корекційного простору в логопедичній роботі з дітьми». Метою роботи є впровадження передових інноваційних технологій та вдосконалення педагогічної майстерності. Робота проводиться також у формі семінарів, семінарів-практикумів з розглядом наступних питань :
- аналіз проведення логопедичного заняття;
- впровадження інноваційних технологій та нетрадиційних методів навчання;
- наступність, впровадження передового педагогічного досвіду.
4. Методичний дайджест.
А) Атестація педагогічних працівників.
Б) Курсова перепідготовка.
В) Вивчення, впровадження, розповсюдження передового педагогічного досвіду.
5. Довідкове бюро.
Довідкове бюро, яке працює на базі методичного кабінету – одна з форм проведення групових консультацій, в ході яких розглядаються питання методики початкового вивчення мови.
6. Індивідуальні консультації.
Розглядаються питання :
- ведення ділової документації;
- методи та прийоми подолання вад звуковимови;
- методичні вимоги до побудови підгрупових та індивідуальних занять;
- систематизація та узагальнення матеріалу з опрацьованої теми по самоосвіті.
7. Надання методичної допомоги молодим вчителям-логопедам на базі дошкільного закладу.
8. Організація участі вчителів-логопедів у семінарах та конференціях.
Вчителі-логопеди дошкільних закладів міста беруть активну участь в проведенні обласних семінарів-практикумів на базі РІПО, конференціях та семінарах, які організують та проводять Херсонський державний університет, Херсонська дитяча обласна клінічна лікарня.
9. Експертна оцінка якості та результативності навчально-виховної роботи логопедів.
Проводиться відповідно до державної Концепції спеціальної освіти.
10. Творча група вчителів-логопедів.
Оскільки головною метою методичної роботи з вчителями-логопедами є подальше вдосконалення педагогічної майстерності з корекції мовленнєвих вад, було створено мобільну творчу групу вчителів-логопедів, результатом наукового пошуку та узагальнення перспективного педагогічного досвіду якої на протязі 5 років стали розробка та видання наступних збірок:
- «Организация коррекционного воздействия в системе дошкольной подготовки детей»;
- «Індивідуально-підгрупова робота по подоланню вад звуковимови у дітей»;
- «Методичні рекомендації щодо організації корекційно-відновлювальної роботи з дітьми молодшого дошкільного віку із ЗНМ»;
- «Методичні рекомендації щодо організації корекційно-відновлювальної роботи з дітьми старшого дошкільного віку із ЗНМ».